7 Ekim 2007 Pazar

Özel...Çok Özel!

Bugün Hürriyet'ten Yılmaz Özdil'in yazısını okumasaydım açıkcası benim de haberdar olamayacağım "Özel Olimpiyat Oyunları" Çin'de başladı(mış).Hatta başlamış da bizimkiler de fırtına gibi girmiş.Öncelikle çok özel bir şampiyonumuz var;Durducan Nevruz.Yüzmede "altın" madalyayı boynuna geçirmiş Durducan kardeşimiz.10 yıl önce yüzmeye başlamış.4 yıldır da profesyonel olarak devam etmekteymiş.Yarışma öncesi heyecanlanan antrenörünü ve ailesini O yatıştırmış.

Tek başarılı sporcumuz ""O" değil.Aşağı da resmini gördüğünüz Bowling Milli Takımımız da "altın madalyayı ülkemize getirmiş.Milli marşımızı çaldırmış Çin'de.

Ayrıca Erkekler yüzmede 50 metre B kategorisinde yarışan İsmail Cem Aksu ve 50 metre A kategosinde yarışan Fatih Türkmen gümüş madalyayı boyunlarına geçirmişler.Bayanlar A kategorisinde yarışan Özden Turanlı da bronz madalyanın sahibi olmuş.
Basketbol takımımız ise fırtına gibi.İlk maçta Japonya'yı 22-14,ardından İspanya'yı 22-13 mağlup etmişler.İsviçre'ye ise tarihi fark atmışlar; 62-6.Bugün Belçika ile oynuyorlar.Bu aşamadan sonra ise final geliyor;Ukrayna-Yunanistan galibi ile.


Futbol takımımız da tıpkı basketçiler gibi hızlı başlamış;Türkiye :7-0: Almanya.Onların önünde daha çok maç var.
Voleybol takımımız ise 3.lük için Çin ile bir kez daha mücadale edecekmiş.

Açıkcası "Engelli" sözünü ne kadar hakediyorlar tartışılır.Bunca yıl bir spor dalında kendilerini geliştiriyorlar,emek sarfediyorlar,zaman harcıyorlar,buradan Çin'e kadar gidiyorlar.Engel tanımyorlar da "engelli" oluyorlar.Ben burdan "hadi ordan be" demek istiyorum.Tanım gereği olduğu için söylüyorum "engelsiz" diye addedilen bizler "bu yaz kesin her sabah koşucam len,hem de her gün 5 km yüzücem" şeklinde iddia larda bulunup bunu yapamazken,hatta bazen 200 metre ötedeki bakkala gitme(mek) için kılı kırk yararken,"hiç halim yok dışarı çıkamam şimdi" gibi bahaneler üretirken aslında engelin kafaların içinde olduğunu göremiyoruz.


Siz "özel insanlar"; size sadece "saygı" duyuyorum.


Oğuz Barlas

Not:Resimler üzerinden de anlaşılacağı üzere "Fanatik" Gazetesinden alınmıştır.Ayrıca bu yazının "mış" lı olmasına en az benim ilgisizliğim kadar etkisi olan mümtaz Türk medyasına selamları iletiyorum!

Hiç yorum yok: