26 Ağustos 2007 Pazar

Orfoz Balığı

Pazar yazıları genelde dünyevi sorunların yanından bile geçilmediği,insanı okuyunca gülümseten ya da şaşırtan yazılar olur.İncelendiğinde şu görülecektir ki bu yazıların karakteristiği kadın-erkek ilişkileri üzerine olmasıdır.Bu da benim ilk pazar yazım ve ben de bu bağlamda kadın erkek ilişkilerini daha önce pek de ele alınmadığını düşündüğüm şekilde incelemek istiyorum.Sizlere Hz.Adem ve Havva'dan beri büyük bir sorunsal olmuş bu konuyu orfoz balığı özelinde anlatmak istiyorum.(Kabul edin iyi bi giriş yaptım:-))Bu canlımız doğduğu zaman herhangi bir cinsiyete mensup olmuyormuş.Bu süre 8 yıla denk geliyor.Kim kimi yiyor,dişi olup istediğimi mi yaptırayım yoksa erkek olup hükmedeyim mi derken dişi olmaya karar veriyor.Laf aramızda bayağı hafifmeşrep bir dişi oluyormuş.Hani yuvasından çıktığında en az 10 erkek sağrısından takılırmış peşine:-).Yaklaşık 10 yıl dişiliğin tadını çıkaran orfoz balığı 18 yaşına geldiğinde boyunun da uzamasından mütevellit "noluyoruz lan" nidaları eşliğinde dişilik organlarını görmezden gelerek(gerçekten de kayboluyor hakkını yemeyelim) erkekliğe yatay geçiş yaparmış.Bu sefer kovalayan tarafına geçen canlımız ortalama 60 yıl olan hayatının geri kalanını "delikanlı" olarak geçirirmiş.Buna doğru yolu bulmak mı denir ne denir?Aslında sorarlar adama "birader sen 10 yıl boyunca ne yaptın bi anlatıver geçmişini diye" :-).


Bir değerlendirme yapmak gerekirse bu canlı dişiyken bir zamanlar dişi olan başka bi canlıyla çiftleşiyor.Bunun evladından ne beklersin?Erkekken de gelecekte kendi gibi erkek olacak eşiyle yaşıyor.Bu nasıl bir ilişki böyle.Evlerden ırak:-).Son olarak aklıma takıldı da orfoz balığı yemek caiz midir acaba?

Yakın zamanda tekrar görüşmek dileğiyle.
Oğuz Barlas

3 yorum:

aycaeren dedi ki...

hey sen orda ki:) hosgeldin bes buldun:P

oguzbarlas dedi ki...

Aa meraba Aycaa..Nasılsın gorusmeyeli?teşekkür ederim,hoşbulduk:-)herkesin var neden benim de olmasın dedim yaptım işte:-)..neyse kısa za
man içinde gorusmek üzre..

Tugc dedi ki...

Hahahah...Cok guzel olmus..Ben yemek istiyorum bu baliktan, cok eglenceli :)