30 Ağustos 2007 Perşembe

Staj Dedikleri



Üniversite öğrencilerinin kabusu…Aslında biraz ağır oldu bu cümle.Kabus demeyelim de angarya diye adlandıralım.Çünkü çoğumuz için “yapılması gereken” ve çoğu zaman da “amacına hizmet etmeyen” bir durum.Girdiğiniz kurumun işleyişini öğrenmek için girersiniz,az da olsa işin ucundan tutmak istersiniz ama genelde yaptığınız “fotokopi çekmek”tir ya da “internette gezinmek”.Benim için zorunlu olmasa da bu yaz son sınıfa geçmeden ben de bu stajyer olma durumunu tecrübe etmek istedim.Doğuş Otomotiv çatısı altında başladığım stajımın tam ortasındayım şu an.Bu arada 30 Ağustos ilk defa benim için “Milli Bayram”dan öte bir şey zira bu yazıyı resmi tatil sayesinde kaleme alabiliyorum.Stajdan bahsedecek olursak aslında çok da ümitli değildim.”Ümitli”den kastım şirketin “getir götür” işlerinden başka bir şey yapmayacağımı sanmak.Yine de iş yaşamına ufak bir giriş olur diye tatilimden büyük bir fedakarlık yaparak! Ağustos’un 20’sinde Ankara’ya gelmiştim.Neyse,ilk haftada otomobillerin özellikleri hakkında bilgi öğrenmek ve bunları müşterilere aktarmakla geçti.Sonrasında “Volkswagen Doğuş Finans”’a yatay bir geçiş yaptım.(Kaderim oldu bu benim,ömrü hayatım boyunca 8 okul değiştiren bu vücut 3 hafta duracağı yerde bile departman değiştiriyor).Efendim burada biz araba alanlara kredi veriyoruz.Çok iyi çalışma arkadaşlarım var;Gülçin Hanım ve Serap Hanım.Sağolsunlar daha önce iş günüm olarak bildiğim Cumartesi’mi de tatil yapıverdiler.O değil de kardeşim araba alanların hiç mi parası yok,nerdeyse herkes kredi alıyor ya.Olayın bu yönünü daha sonra bir “iktisatçı adayı” olarak incelemem gerekecek.Kimin parasını harcıyoruz biz?.Konuyu dağıtma Oğuz!.Bu arada “vdf” çatısı altında kredi işlerinin nasıl döndüğü hakkında her türlü bilgiye de vakıf bulunuyorum.Dün ise gerek vdf’nin öğleden sonra pek işi olmaması dolayısıyla gerekse “satış destek” departmanından Ezgi Hanım’ın çok yoğun olması sebebiyle kendisine yardım etmeye çalıştık elimizden geldiğince.Lafın özü,bu staj sandığımdan daha da eğlenceli geçiyor gerek çalışanların bize çok samimi davranması gerekse bölümden birkaç arkadaşımın da burada staj yapıyor olması sebebiyle staj süresinin nasıl geçtiğini anlamıyorum desem abartı olmaz.Dün akşam “satış departman”nından Ahmet Bey’in davetiyle çalışanlarla halı saha maçı bile yaptık.Matrak futbol tadında bi maçtı:-)Neyse ben lafı daha fazla dağıtmadan yazımı burada bitireyim,uzun yazılardan ben de hazzetmem zira.

Hoşcakalın.



Oğuz Barlas

Hiç yorum yok: