23 Eylül 2007 Pazar

Yalan Rüya

Rüyaların bir anlamı olduğu konusunda artık iyice şüpheleniyorum.Yer,zaman,mekan ve kişi kavramı bu derece bağlantısız olabilir ancak.Farazi olarak küçükken mahallede beraber futbol oynadığım arkadaşımla üniversite kampüsünde çimlerde oturup bi şiler yiyebiliyoruz.Ya da şu olabiliyor;Artık alakam kalmayan ya da görüşmediğim insanlarla -eski günlerdeki gibi- muhabbet edip konuşuyor olabiliyorum.Aslında bu yazıyı yazmamı sağlayan bu gece gördüğüm bi rüya.Ayrıntının bi önemi yok tabi ama yukarıda tanımladığım durumları örnekleyen bi rüya gördüm yine.Hissetmediğim şeyleri bana yeniden hissettirdi.Bi rüyanın böyle bir gücü olabilir mi?Unutmayı başardığımız -ya da öyle sandığımız- insanları,duyguları bir gece ansızın bize hatırlatarak bizi tekrar geçmişe götürebilirler mi?Mahallede artık hepsi bir yere dağıldığı için görüşemediğimiz arkadaşlarımızla tekrar futbol oynayabilir miyiz ya da kendisine eski duygularımızı hissetmediğimiz bi insana tekrar aşık olabilir miyiz? Artık "olmayanı" "olur" yapabilir mi rüyalar?Ya da artık gerçekleşemeyeceğini bildiğimiz şeylerin mi rüyasını görürüz?Fantezi -her ne kadar Türkçe olmasa da- "rüya" nın karşılığı olabilir mi acaba?Çok soru sordum biraz düşünün siz.O değil de şu rüya gerçek olsaydı güzel olurdu ama şimdi değil, zamanında yani geçmişte!


Oğuz Barlas

Hiç yorum yok: