19 Eylül 2007 Çarşamba

Ne istedin ulan elin garibinden, öyle de çok seviyordu ki seni...

-Senden özür dilemeye geldim... Beni affet.
-Yok canım, affedecek bişey yok ki.
-Var! Ben budalanın biriyim, seni anlayamadım. N'olur, olanları unutalım.
-... Peki...
-Ah, bin arabaya.
-Niye?
-Balayına gidiciz!
-Ama bak bu sefer güvey olurum, olur mu?
-Olur, peki.
...
-Biniyim mi?
-Hıhı.

(oldu, en sonunda oldu, bim bam bom
rüyalarım gerçek oldu, bim bam bom
duyduk duymadık demesin hiç kimse
işte ilan ediyorum herkese!

oh, oh oh, çok şükür dostlar
benim de artık bir sevgilim var
hırsından çatlasın düşmanlar
şimdi benim de bir sevdiğim var

kim demiş "kimse ona bakmaz" diye
"kimse onu koluna takmaz" diye
"evde kalmaktan kurtulamaz" diye
çatlasın, patlasın, dönsün deliye...)

Şu an boğazım düğüm düğüm, ama huzur dolu bir gülümseme var suratımda :) Şeyi izledim, şu filmi... Hani var ya canım Kemal Sunal ile Meral Zeren'in oynadığı.. Yaa hatırlayamadınız mı? Doğru, aslında ikisinin birlikte oynadığı bir sürü film var. Ama ben şeyi diyorum "ŞAŞKIN DAMAT"ı. Çok güzel film allah için!

"Bir üçgenin yüksekliklerinin aynı noktada kesişirler." Bu ne demektir yaa?

Kemal Sunal'ın yine üstün oyunculuk yeteneğini gösterdiği ilk dönem filmlerinden Şaşkın Damat, hatta Hababam Sınıfı serisinden de önce. Kemal Sunal bu filmde oynadığı saf ve temiz Anadolu genci tiplemesiyle insanı güldürürken, aslında bayağı da hüzünlendiriyor (filmde kendimle bağdaştırdığım ve belki de filmi sevmeme neden olan karakter). Film başta çok çarpıcı bir sahneyle başlıyor zaten: Apti, (Apti'nin tabiriyle) Küçük Hanım'ın odansından içeri güller fırlatır, Küçük Hanım Uyanır ve pencereden bakar. Apti "Günaydın Küçük Hanım" der, bütün saf temiz ama trajik sevgisiyle (yine düğüm düğüm oldu boğazım). Film birçok yerinde komik ama yine de hüzünlü karelere sahip. Fakat filmde öyle bir denge tutturulmuş ki, kahkahalarla gülmemek ve gözlerinizin dolmaması için çok çaba sarfetmeniz lazım.

Ne istedin ulan elin garibinden, öyle de çok seviyordu ki seni...

Burda filmde oynayan çocuk oyuncudan bahsetmeden geçemeyeceğim açıkçası (Gerçi şimdi eşşek kadar adam olmuştur ama :)). Bugün televizyonlarda gördüğümüz çocuk oyuncularla asla karşılaştıralamaycak bir oyunculuk sergilemiş filmde. Sezercik'ten de bir adım ötede aslında, gerçek bir çocuğu yansıtmış diğer oynadığı filmlerde de ("Canım Kardeşim"de oynadığını hatırlıyorum bu veledin; o filmi izlerken de, komedi olcak sanmıştım küçükken, çocuk ölmüştü dumur olmuştum).

Sana bi çift sözüm var... Eşşoğlu eşşek. Oh be!

Son olarak filmin imdb'den arakladığım bilgilerini de vereyim.

ŞAŞKIN DAMAT (1975)

Yönetmen: Zeki Ökten
Oyuncular:
Kemal Sunal
Meral Zeren
Ali Şen
Bülent Kayabaş
Ayfer Feray
Kahraman Kıral
OST:
Yasemin Kumral - Bim Bam Bom

Emre Altıntaş

Hiç yorum yok: